- Hjem
- Stayclassy.no
Ofte stilte spørsmål
Levering
Hvor er pakken min?
Du kan se hva statusen er på din bestilling ved å trykke deg inn på denne linken:
https://stayclassy.no/pages/order-lookup
Her finner du detaljerte beskjeder og status på din bestilling.
Alle lagerførte varer har en leveringstid på ca. 1-3 virkedager og skal sendes samme virkedag hvis du bestiller før klokken 15.00. Produkter som ikke er på lager er det mulig å forhåndsbestille, estimert leveringstid er beskrevet på produktsiden og på lagerstatusen på produktet.
Hvis pakken får plass i din postkasse,
leveres den først og fremst der. Får den ikke plass i din postkasse,
henter du pakken hos ditt lokale postkontor/post-i-butikk, og du får da en
sms-hentemelding til ditt registrerte mobilnummer eller hentelapp i posten.
Kan jeg spore pakken min?
De fleste ordrer blir sendt med Bring. Når varene er pakket og lagt klare til henting, får du en e-post med sporingsnummer.
Hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt, vil du motta to SMSer fra Bring mens bestillingen er på vei til deg.
Dersom du ikke mottar sporingsnummer er ordren sendt som vanlig brevpost og ankommer din postkasse.
Dersom du ønsker å se status på din ordre, kan du sjekke dette her:
Når kommer det jeg har bestilt?
Alle lagerførte varer sendes innen 24 timer og forventet levering med posten/bring er 1-3 virkedager. Noen varer har egne leveringstider som står skrevet i produktbeskrivelsen.
Du kan sjekke status på din ordre her:
Jeg har kjøpt et produkt som ikke er på lager. Hva skjer nå?
Dersom du har bestilt et produkt vi ikke har på lager, vil vi kontakte deg snarest.
Dersom du har bestilt et produkt som ble tomt da du bestilte, sender vi deg produktet som normalt.
Dersom du ønsker å finne ut av status på din bestilling, kan du sjekke dette her:
Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken fra Postkontoret/Post i butikk?
Dersom du ikke henter pakken vi har sendt deg på postkontoret, vil det være noen alternativer:
1) Dersom du vet at du ikke har anledning til å hente pakken før fristen, er det mulig å kontakte postkontoret og forlenge tiden pakken ligger der.
2) Dersom du oversitter fristen til postkontoret, sender de automatisk pakken tilbake til oss. Vi registrerer hos oss at varen din er tilbake hos oss. Du vil da bli belastet for frakten tilbake til oss, og en ny frakt ut til deg.
Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når Posten/Bring leverer pakker jeg har bestilt hjem på dør?
Posten/Bring kontakter deg på SMS/e-post i forkant av leveransen. Forsendelsen vil bli forsøkt levert to ganger, og hvis mottakeren ikke er hjemme leveres forsendelsen til nærmeste postkontor/post i butikk.
Sjekk gjerne opp sporingsnummeret på www.bring.no, og kontakt ditt lokale postkontor dersom du ønsker enda en levering hjem. Vi kan dessverre ikke hjelpe deg med dette.
Hva kan jeg gjøre dersom jeg har skrevet inn feil leveringsadresse på bestillingen?
Dersom bestillingen ikke er sendt:
Dersom ikke ordren er sendt, kan vi fortsatt endre informasjonen før den sendes ut. Kontakt oss gjerne så raskt som mulig på 40604747, slik at vi kan endre ordren din raskt og smidig før den sendes ut. Dersom du ikke har anledning til å kontakte oss på telefon, kan du kontakte oss på facebook eller på kundeservice@stayclassy.no.
Dersom bestillingen er sendt:
Er bestillingen allerede sendt, vil det være vesentlig om pakken har sporing eller ikke. Dersom pakken har sporing, kan du ta kontakt med Bring om endring av informasjon. Dersom det ikke er sporing på pakken, vil vi få pakken i retur i løpet av 14-21 dager fra Posten/Bring. Dersom dette skjer, må du som kunde dekke fraktomkostninger for en ny forsendelse.
MERK: Vi pakker bestillinger så fort som mulig, så du bør kontakte kundeservice så snart du kan.
Hvordan sporer jeg min ordre?
Du mottar en e-post med sporingskode. Klikk på linken i e-posten for å få oppdatert sporingsinfo.
Dersom du ønsker status på din ordre, kan du sjekke dette her:
https://stayclassy.no/pages/order-lookup
Dersom du mangler sporingsnummer, kan du først sjekke om varen er sendt i linken over. Dersom den er sendt, kan du ta kontakt med oss på 40604747, facebook eller kundeservice@stayclassy.no og be om å få tilsendt sporingsnummeret på nytt.
Service og reparasjon
Hvordan kalibrerer jeg en Classywalk Hoverboard?
Dersom du føler du faller fremover/bakover når du kjører på din Classywalk kan du rette den opp ved å kalibrere.
For å kalibrere brettet, må du gjøre følgende:
- Pass på at brettet er av
- Plasser brettet rett på bakken i vater (sidene skal være helt rette)
- Hold inne PÅ-knappen i 5 til 10 sekunder, til det sier "pip" og slipp
- La brettet stå vannrett mens det kalibrerer i ca. 10-20 sekunder - Husk å ikke røre brettet under kalibrering!
- Etter 20 sekunder, skru brettet av igjen
- Ferdig - du kan nå bruke brettet som normalt igjen!
Min Classywalk Hoverboard min fungerer ikke, hva gjør jeg?
Dersom du opplever problemer med din Classywalk™ finner du en løsning på de fleste feil her:
1. Classywalken kjører kun på en side og det ene lyset foran lyser
Da er det noe galt med senoren. Du kan bytte denne selv ved å kjøpe sensorer her og følge instruksjonsvideoen under.
2. Classywalken kjører ikke i det hele tatt og det begge lysene foran lyser
Da kan det være noe galt med senorene. Du kan bytte begge selv ved å kjøpe sensorer her og følge instruksjonsvideoen over.
Din elektriske sparkesykkel har fått vannskade - hva gjør du?
I utgangspunktet tåler ikke elektriske sparkesykler vann. Det er kun "N-serien" som skal tåle vannsprut.
Dersom du likevel er uheldig og din elektriske sparkesykkel stopper opp pga vannskade, er det hjelp å få.
Reparere produktet på egenhånd:
Det billigste, enkleste og raskeste for deg som kunde, vil være å bestille deler til reparasjon av produktet ditt.
Vi har en "Repair-kit" til Classywalk S200: https://stayclassy.no/products/repair-kit-el-sparkesykkel
Dette skal være enkelt å ordne på egenhånd.
Sende inn produktet til oss på service:
Dersom du ikke tror du klarer å reparere produktet selv, ved hjelp av tilsendelse av deler og lignende, kan du få hjelp av oss til reparasjon. Ved vannskade, vil det påløpe kostnader for arbeidet og for deler som trengs til reparasjonen. Du kan bruke våre serviceportal og følge prosessen der, dersom du ønsker hjelp:
Hvordan reklamerer jeg på en Classywalk?
Dersom du ønsker å reklamere på en ClassyWalk kan du følge stegene i vår serviceportal.
Vi anbefaler sterkt at du tar kontakt med kundeservice i forkant for å undersøke feilen før innsendelse.
Dersom du har sendt inn din ClassyWalk med ønske om å reklamere, men det blir vurdert at reklamasjonsretten ikke er gyldig, vil du bli nødt til å betale for reparasjon av din ClassyWalk og for frakten.
Reparasjoner i tilfeller det ikke foreligger reklamasjon vil ikke påbegynnes før det er betalt for reparasjonen. Ønsker du derimot ikke reparasjon sender vi din ClassyWalk tilbake så fort det er betalt for returfrakt.
Hvor mye koster det å reparere Classywalk?
Alle servicer starter med en grunnpris på . Grunnprisen må betales, selv om det viser seg at det ikke er noe galt. Vi anbefaler derfor å være 100% sikker på at det er noe galt før med varen før du sender den inn til oss.
Det tilkommer også et tillegg for hver del som må byttes.
Hvordan montere nytt MusicHoodie headsett?
Se demonstrasjonsvideo under:
Teknisk hjelp - ClassyWalk S200
http://stayclassy.no/pages/teknisk-hjelp-s200
Teknisk hjelp - ClassyWalk S100
http://stayclassy.no/pages/teknisk-hjelp-s100
Teknisk hjelp - ClassyWalk S50
http://stayclassy.no/pages/teknisk-hjelp-s50
Retur
Kan jeg angre på det jeg har kjøpt?
Ja, du kan angre på en ubrukt vare innen 14-dager etter at du har mottatt varen.
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp gjennomført i vår nettbutikk. Angreretten forutsetter at du overholder angrefristen, altså at du senest innen 14 dager etter at du har mottatt leveransen gir oss melding om dette. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid, og senest innen 14 dager etter at du benyttet angrefristen.
Du vil dermed få refundert det du har betalt for varen, men må dekke returen selv.
NB! Varen skal være i samme stand og mengde, som da du mottok den.
Kan jeg teste det jeg har kjøpt?
Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet. Vi gjør oppmerksom på at elektronikk er ansett som brukt når forpakningen er brutt.
Hva gjør jeg når jeg vil angre?
Klikk deg inn i vår returportal for å registrere din retur.
Pengene vil bli refundert senest 30-dager etter du meldte om at du ønsket å benytte deg av angreretten, så fremt varen er i vår besittelse og er i samme stand og mengde.
Hvordan gjør jeg en retur?
1. Gå inn i vår returportal og angi returårsak. Du finner vår returportal HER
(skal produktet inn på service, gå til vår serviceportal HER
2. Legg returskjemaet sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne Stayclassy-posen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.
3 Etter at du har har innsendt returskjemaet igjennom vår portal vil vi sende deg en betalingslink for å betale for returetiketten som skal brukes ved innsendelse til oss, straks denne er betalt vil du få returetiketten tilsendt på e-post som PDF. Sett returetiketten godt synlig på pakken din.
4. Lever den til nærmeste Posten Norge utleveringssted.
Når vi har behandlet returen din (det tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post.
Når din retur blir godkjent vil vi tilbakebetale beløpet for varen til samme konto som ble brukt ved bestilling.
VILKÅR
For å få tilbakebetalt hele beløpet for varen ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.
Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Vær derfor oppmerksom på at dersom du teiper og ødelegger en esker i returforsendelsen, kan ikke varen selges videre og går under brukte varer.
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.
TILBAKEBETALING
NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?
Ved retur og bytte tilbakebetales pengene i løpet av 14 virkedager etter at du mottok returbekreftelse fra oss. Pengene føres direkte tilbake til samme kort som ble brukt under sin bestilling.
Har dere mottatt min retur?
Det kan ta opptil 3 uker for en retur å komme tilbake til oss og at den behandles på vårt lager av kundeservice. Dersom sporingen viser at den har ankommet vårt lager, har pakken kommet trygt frem til oss.
Hvordan kan jeg bytte størrelse/modell?
Send eller levér varen til oss, som beskrevet i "Hvordan gjør jeg en retur?".
Legg ved vårt bytteskjema. KLIKK HER for å laste ned og skrive ut vårt bytteskjema.
Send pakken tilbake til følgende adresse:
Stayclassy AS
Postboks 88
1556 Son
Dersom du har spørsmål eller lurer på noe angående ditt bytte kan du enkelt kommer i kontakt med oss her:
Mail: kundeservice@stayclassy.no">kundeservice@stayclassy.no
Facebook: facebook.com/stayclassy.no
Telefon: 40 60 47 47
Når vi mottar varen vil vi sende en betalingslenke for ny frakt og sende varen så fort denne er betalt.
Regler for små elektriske kjøretøy i Norge
Er det aldersgrense på Classywalk Hoverboard?
Nei, det er Ingen aldersgrense på ClassyWalk!
Regjeringen forenklet regelverket den 10.04.2018 og fjernet unødvendige forbud. I 2014 gjorde regjeringen bruk av selvbalanserende kjøretøy lovlig i Norge. Nå har de tatt nye skritt og endret regelverket slik at også andre små elektriske kjøretøy tillates, og det er nå de samme reglene for alle slike kjøretøy som for sykkel. Det er ingen aldersgrense, og man kan bruke de samme områdene som syklende og gående.
Klassifisering som sykkel vil innebære at det ikke er godkjenningsplikt, og heller ingen registreringsplikt eller forsikringsplikt.
Du kan lese mer om dette her:
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/sma-elektriske-kjoretoy-blir-likestilt-med-sykkel/id2596831/
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-02-19-119
Classywalk® Generasjons 2. - 2019 modeller er Norges eneste lovlige modeller på markedet for bruk utendørs i Norge som oppfyller alle krav til punkt og prikke.
- Fastmonterte hvite LED-lys og reflekser på fremsiden
(Krav fra statens vegvesen og Norges lover for brukt offentlig i Norge)
- Fastmonterte røde LED-lys og reflekser på baksiden
(Krav fra statens vegvesen og Norges lover for brukt offentlig i Norge)
- Fastmonterte reflekser på hjul
(Krav fra statens vegvesen og Norges lover for brukt offentlig i Norge)
- Fjernkontroll med signalhorn
(Krav fra statens vegvesen og Norges lover for brukt offentlig i Norge)
Regler for Elektriske Sparkesykler
Viktig informasjon om elektriske sparkesykler:
Produktet er kun lovlig for bruk i Norge med fast sperre på 20 km/t.
Uten fast sperre på 20 km/t er ikke en elektrisk sparkesykkel lovlig å bruke i Norge.
Sittanordning:
Montering av sitteanordning er ikke tillat uavhengig av sperre eller ikke.
Du kan lese mer om reglene her:
https://stayclassy.no/pages/regler
Bestilling og betaling
Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?
Du betaler med ditt bank- eller kredittkort og blir belastet når du fullfører ordren din. Vi tar blant annet Visa, Mastercard og American Express.
Har min bestilling gått gjennom?
Du får en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har registrert, rett etter at kjøpet ditt har blitt godkjent.
Jeg har ikke fått ordrebekreftelse, hva gjør jeg?
Sjekk om ordrebekreftelsen ikke har havnet i spam eller søppelpost-mappen.
Finner du den fortsatt ikke? Ta kontakt med kundeservice.Kjøpet gikk ikke igjennom, men det har blitt gjort en reservasjon kortet likevel
I sjeldne tilfeller kan det likevel skje en reservering på din bankkonto selv om det oppstod en feil ved ordretilfellet. Denne slippes i så fall igjennom i løpet av 1-5 bankdager.
Kan jeg kombinere flere rabattkoder?
Nei, det kan du dessverre ikke.
Kan jeg få en rabattkode?
Gjennom å følge oss på sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram og Snapchat så er du alltid først ute med å motta våre rabatter. Vi anbefaler også at du melder deg på vårt nyhetsbrev slik at du ikke går glipp av noe.
stayclassy.no
stayclassy.no
Snapchat: Stayclassynorge
Jeg ønsker å oppgradere til en bedre modell enn den jeg allerede har bestil, hvordan gjør jeg det?
Ta kontakt med kundeservice på Facebook eller send en e-post til kundeservice@stayclassy.no og gi beskjed at du ønsker å oppgradere til en bedre modell. Vi vil da sende deg en betalingslink på e-post for å betale mellomlegget.
Kan jeg gjøre endringer i min bestilling etter at jeg har bekreftet den?
Dersom bestillingen ikke er plukket og pakket, kan du selvsagt fortsatt endre den. Vi ber deg kontakte våres kundeservice. MERK: Vi pakker bestillinger så fort som mulig, så du bør kontakte kundeservice så snart du oppdager at du ønsker å gjøre en endring.
Applikasjoner
Applikasjon ClassyWalk S100
Applikasjon til ClassyWalk S100:
Slik kobler du til ClassyWalk S100 for å benytte appen:
1. Last ned applikasjonen ClassyWalk - passer til både Iphone og Android
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå inn på applikasjonen ClassyWalk.
4. Trykk på "Connect device" og velg modellen din. Passordet er "000000" ved første gangs bruk.
5. Du har nå koblet til EL-sparkesykkelen din.
Applikasjon ClassyWalk S200
Applikasjon til ClassyWalk S200:
Slik kobler du til ClassyWalk S200 for å benytte appen:
1. Last ned applikasjonen ClassyWalk - passer til både Iphone og Android
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå inn på applikasjonen ClassyWalk.
4. Trykk på "Connect device" og velg modellen din. Passordet er "000000" ved første gangs bruk.
5. Du har nå koblet til EL-sparkesykkelen din.
NB! Dersom du har en S200 modell fra før August 2019, må du laste ned "Classywalk S200" og bruke denne appen.
Applikasjon til ClassyWalk S250
Applikasjon til ClassyWalk S250:
Slik kobler du til ClassyWalk S250 for å benytte appen:
1. Last ned applikasjonen ClassyWalk - passer til både Iphone og Android
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå inn på applikasjonen ClassyWalk.
4. Trykk på "Connect device" og velg modellen din. Passordet er "000000" ved første gangs bruk.
5. Du har nå koblet til EL-sparkesykkelen din.
Applikasjon til ClassyWalk generasjon 2
ClassyWalk Applikasjon:
Slik kobler du til Classywalk for å benytte appen:
1. Last ned appen Smart Balance(Apple App Store) / Gyroor (Google Play Store).
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå deretter rett inn i appen Smart Balance.
4. Brukernavn: Classywalk3
5. Du vil bli bedt om passord, dette er 123456 eller 000000 (avhengig av produksjonstid.)
6. Du er nå koblet til appen.
Slik kobler du til Classywalk for å kun spille musikk:
1. Skru på din Classywalk
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Koble til din mobiltelefon til ClassyWalk via bluetooth
Applikasjon til ClassyWalk 2, ClassyWalk 3, ClassyWalk Offroad, ClassyWalk F1
Applikasjon til ClassyWalk Hoverboard:
Slik kobler du til Classywalk Hoverboard for å benytte appen:
1. Last ned appen Smart Balance (Apple App Store) / Gyroor (Google Play Store).
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå deretter rett inn i appen Smart Balance.
4. Brukernavn: classywalk
5. Du er nå koblet til appen.
(Hvis du blir bedt om passord, er dette: 123456 )
Slik kobler du til Classywalk Hoverboard for å kun spille musikk:
1. Skru på din Classywalk
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Koble til din mobiltelefon til ClassyWalk via bluetooth
Applikasjon ClassyWalk generasjon 1 (Eldre modeller)
Classywalk 2 kan styres med en app dersom den ikke har fast sperre. Vi har foreløpig ikke vår egen app, men denne passer til Classywalk 2
Har den fast sperre kan man kun spille musikk ved hjelp av bluetooth høyttaleren.
Slik kobler du til Classywalk 2 for å benytte appen:
1. Last ned appen TaoTaoPlus (Apple App Store)/ TaoTao (Google Play Store).
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. Gå deretter rett inn i appen TaoTao. Første gang du åpner appen må du bla forbi instruksjonene.
4. Trykk på ikonet øverst i høyre hjørne. Klikk på TAOTAO
5. Du vil bli bedt om passord, dette er 000000
6. Du er nå koblet til appen.
Slik kobler du til Classywalk™ 2 for å kun spille musikk:
1. Last ned appen TaoTaoPlus (Apple App Store)/ TaoTao (Google Play Store).
2. Skru på Bluetooth på mobilen din.
3. I listen dukker høyttaleren opp som TaoTao. (Ber den om kode/passord er dette 000000)
Funksjoner og Brukermanualer
Brukermanual ClassyWalk Standard Generasjon 2
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk 2 Generasjon 2
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk 3 Generasjon 2
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk Offroad Generasjon 2
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk F1
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk S50
For å laste ned klikk stephan@stayclassy.no&usp=drive_fs">HER
Brukermanual ClassyWalk S100
For å laste ned klikk HER
Brukermanual ClassyWalk S200
For å laste ned klikk HER
ClassyWalk S350 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
ClassyWalk S400 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
ClassyWalk S420 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
ClassyWalk S450 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
ClassyWalk S500 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
ClassyWalk S600 funksjoner, display og sperre
For å forstå hvordan displayet fungerer og hvordan du stiller dette inn, se følgende linker:
https://stayclassy.no/pages/p0-p9-enkelt-forklart
Se video her på hvordan du fjerner sperren:
https://www.youtube.com/watch?v=4bQLXmdGyFM
Brukermanual:
https://drive.google.com/file/d/1M4juNy6xVH8VHunKUmmlJOqTgWcvNT2J/view
Annet
Har Stayclassy.no en fysisk butikk?
Ja, det har vi!
Du kan besøke vår butikk i Sandvika
Stayclassy Sandvika
Sandviksveien 157, 1337 Sandvika
Åpningstider: Mandag - Lørdag fra 10.00. 18.00 (søndag stengt.)
Er Classywalk Lovlig?
Det er Ingen aldersgrense på ClassyWalk i Norge!
Regjeringen har forenklet regelverket og fjernet unødvendige forbud. I 2014 gjorde regjeringen bruk av selvbalanserende kjøretøy lovlig i Norge. Nå har de tatt nye skritt og endret regelverket slik at også andre små elektriske kjøretøy tillates, og det blir de samme reglene for alle slike kjøretøy som for sykkel. Det blir ingen aldersgrense, og man kan bruke de samme områdene som syklende og gående.
Klassifisering som sykkel vil innebære at det ikke er godkjenningsplikt, og heller ingen registreringsplikt eller forsikringsplikt.
Du kan lese mer om dette her:
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/sma-elektriske-kjoretoy-blir-likestilt-med-sykkel/id2596831/
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-02-19-119
Hos stayclassy.no ønsker vi å sikre at din opplevelse med produktene våre er enestående- før, under og etter kjøpet.
Enten du kjøper fra vår butikk eller på nett, vil vi at du skal få en opplevelse som gjør deg absolutt fornøyd.
For øvrige regler anbefaler vi å lese HER (link til statens vegvesen sine sider)
Hvordan fungerer LED-dekselet?
LED-dekselet benytter seg av ledlyset/blitsen på din telefon. Det er ikke LED-lys eller batterier i selve dekselet.
Før du tar i bruk dekselet må du skifte innstillinger på mobilen din for å få den kule lyseffekten.
iPhone: Innstillinger => Generelt => Tilgjengelighet => LED-blink for varsler.
Samsung: Innstillinger => Personalisering => Tilgjengelighet => Hørsel > Flash Alerts
Rekkevidde ClassyWalk 2 Generasjon 2
ClassyWalk 2 Generasjon 2 har en maksimal rekkevidde på 25-30 km avhengig av vekt på føreren, temperatur, fart og hva slags terreng man kjører i. Den medfølgende laderen til ClassyWalk 2 bruker 5-6 timer på å ladet batteriet opp fult, etter 1,5 timer er brettet klart til å brukes igjen men ikke fult oppladet.
Det er mulig å kjøpe en hurtiglader som bruker 1,5 timer på ladet opp ClassyWalk 2 Gen 2 til fult batteri igjen.
Se mer her: https://stayclassy.no/products/lader-til-classywalk
Hvor kan jeg se vinnere av konkurranser og konkurransevilkår?
Du kan se vinnere av våre konkurranser HER
Hvor kan jeg se vinnere av konkurranser og konkurransevilkår?
Du kan se vinnere av våre konkurranser HER
Retur av (EE) avfall
Hvordan kan du returnere (EE) avfall hos Stayclassy? Les mer HER